Realitní trh je předmětem mnoha dohadů. Někteří na něj dosud nevstoupili a mají o něm nejasnou představu. Jiní mají horší zkušenost a soudí všechno podle jednoho konkrétního případu. Co se tedy nejčastěji traduje o obchodech s nemovitostmi? A jaká je pravda? Fámy, polopravdy a nepřesnosti se drží této části trhu podobně, jako mnohých dalších oborů, kde se točí velké finanční částky. Pojďme se podívat na některé teze, které lze snadno vyvrátit. Prodávat byty, domy, chaty a kanceláře není tak snadným úkolem, jak se laikům možná zdá na první pohled.

S realitkou to bude moc drahé 

Neplatit provizi? Ano, to může na první pohled vypadat výhodně. V kapse by vám zůstalo zhruba tři až pět procent z celkové kupní ceny. Ale vyplatí se takový přístup? Pokud budete prodávat byt na vlastní pěst, musíte si zorganizovat prohlídky, sjednat služby notáře nebo advokáta, zajistit kvalitní fotografie pro inzerát, který si sami napíšete. A tím to ještě nekončí, pořádná porce stresu a nemalá časová investice jsou tu dalším bonusem navíc. Nebylo by lepší se svěřit do rukou profesionálů, dobře si vybrat kvalitní společnost na základě předchozích recenzí a oslovit ji? Úschova kupní ceny u prověřeného specialisty, přepis energií nebo vklad do KN, to jsou úkoly, které by mohl zajistit někdo jiný než vy. A ušetřit vám tím spoustu času.

S prodejem se rozhodně nechvátá 

Nechat inzerát ležet až do doby, než se někdo ozve na vámi stanovenou cenu? To je příliš tvrdohlavý přístup, který by se mohl vymstít. S cenou je nutné pracovat a nechat specializovaného odhadce, aby ji nejprve stanovil. Pokud bude hodnota nemovitosti ve vašem inzerátu nerealistická, neozve se téměř nikdo. Nebo jen ten zájemce, který chce hodně smlouvat. Nebude tedy lepší, když se o ceně nejprve s někým poradíte, popřemýšlíte, jak dál postupovat a až pak připravíte inzerát?

Větší počet prodejců nedělá dobrotu 

Pokud oslovíte několik realitních kanceláří a žádné nepodepíšete exkluzivitu, neděláte právě nejlepší krok. Premisa je přitom dobrá, očekáváte, že se budou snažit a soutěžit mezi sebou. Přitom platí, že se některé RK budou lišit v cenové hladině kvůli provizi, případně nemít stejné údaje u svých inzerátů. Někoho ze zájemců pak zaskočí, že zanesená data se liší a inzerátů na jednu nemovitost je hned několik. Raději se pak zaměří někam jinam, tyhle věci budí nedůvěru.

 

 

 

 

 

Jaké jsou nejčastější mýty o prodeji nemovitosti