Co je to home staging?

Cílem home stagingu je udělat z vaší nemovitosti co nejatraktivnější prostor pro velký počet zájemců. Home staging pomáhá prodat nebo pronajmout nemovitost v co nejkratším možném čase. Mnohdy také zvyšuje cenu nemovitosti.

O co vlastně jde?

Home staging se využívá před samotným focením, případně natáčením nemovitosti pro realitní kancelář. Kromě toho se využívá také při samotných prohlídkách, kdy je cílem ukázat zájemcům, jak by nemovitost mohla vypadat poté, co se zabydlí. Má vytvořit vizi pro další využití prostoru. Pochopitelně má každý svůj vlastní styl a ve výsledku mohou noví majitelé nebo nájemci vdechnout prostoru úplně jiný styl a charakter.

Dalo by se říci, že home staging je marketingový nástroj. Snaží se tedy zájemcům vnuknout představu, jak by mohlo prostor vypadat. Určitě nelze zaměňovat home staging s bytovým návrhářstvím. Rozdílný je hlavně záměr. Bytové návrhářství má za úkol vytvořit prostor na míru podle osobních představ obyvatelů bytu. Má být opravdu individuální. Home staging musí být univerzální, aby oslovil co nejvíce zájemců.

Jakto, že má home staging úspěch?


Představte si, že prostor domu nebo bytu nafotíte vyklizený, bez nábytku a dekorací. Takový prostor bude na fotografiích vypadat velmi neosobně, fádně. Stejně tak nevypadá dobře, pokud vyfotíte oprýskaný nábytek po babičce nebo potrhané lino či neuklizenou pracovnu plnou osobních věcí. Mnozí potencionální zájemci si pak z fotografií ani nedokáží představit, jak by byt mohl vypadat po zabydlení. Buď je na fotografiích věcí až příliš nebo naopak žádné a jen holé zdi. Home staging dává kupujícímu možnost vidět prostor takový, jaký opravdu je.

Co je při home stagingu důležité?


Po home stagingu by měla vyniknout zejména funkčnost interiéru. Byt nebo dům by měl vypadat podobně jako hotelový pokoje. Měl by být prosvětlený, prostorný a čistý. Nábytku by mělo být opravdu jen minimum, přebytečné věci musí pryč. Důležité je také sladit barvy a také doplňky.

Profesionálové v oboru často využívají mísy s ovocem na kuchyňském stole nebo baru, vázy s květinami a svíčky v obývacím pokoji nebo voňavá mýdla a krásné ručníky poskládané v koupelně. Do oken se hodí dát záclony nebo závěsy, které prostor zútulní. Vždy pochopitelně záleží na každé konkrétní nemovitosti.

Pro prezentaci na internetu je pak ještě důležité dům profesionálně nafotit. Využít síly denního světla a zachytit prostor tak, aby byl přitažlivý a dýchala z něj pohoda.

home - staging